San Francisco - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Anne Hofwegen-Ruhe - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Anne Hofwegen-Ruhe - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Mei 2019 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

San Francisco ,16 mei.
Onze rv marin , ligt in t noorden van de stad, dit is gewoon een parkeerplaats met veel asfalt. Maar dit wisten wij al van tevoren. Goede locatie , het leuke is dat je met de ferry naar de overkant vaart en in het centrum uitkomt. De camper laten we even een paar dagen staan.
17 mei vrijdag zijn we naar Alcatraz geweest, wat waren we onder de indruk, wat een kleine cellen,. Behalve de grote jongens zoals Al Capone die hadden grotere cellen. Ook indrukwekkend de ontsnapping uit Alcatraz.
Hierna zijn we naar pier 39, fishermans warf gelopen, daar liggen alle zeehonden van de stad. Wat maken die mannetjes een herrie zeg.
Daarna zijn we naar boven gelopen en hebben de cable car genomen, dat is dat kleine trammetje, het is daar nl zo stijl.de halte is midden op de kruising, dat wisten wij niet en miste dus de eerste tram.
Het was een geweldige dag, we hebben minstens 21000 stappen gelopen en ongeveer 15 km gelopen.
Dus nu een drankje, dat hebben we wel verdiend.
Zaterdag 18 mei, het is helaas gaan regenen vandaag doen we hop on hop off bus.
Er was iemand die zei we moeten boven zitten in de bus, dus we kregen een regencape en oortjes.het begon al harder te regenen, een ander familielid zei we blijven zitten tot de Golden Gate bridge.
Nou dat hebben we geweten.
We hebben bijna niets gezien van de golden gate bridge want het stortregende en we waaide nog net niet van de bus af, wat een hel. Gelukkig konden we daarna in de bus zitten en opdrogen, heerlijk warme capuccino en broodjes en pastei daarna gegeten.
Daarna heerlijk geshopt bij Bloomingdale en Macy's, adidas is hier erg duur maar nike is goedkoper dan in nederland.
De laatste ferry gepakt naar de overkant.in het donker naar de camper. Morgen gaan we naar ons nieuwe avontuur.

• 19 Mei 2019 - 10:00

Gitta:

Lieve Ajacieden,

Wat heerlijk om te lezen waar jullie zijn en wat jullie meemaken. Leuk die cable car.
    Nog heel veel mooie dagen toegewenst.
    Europees Nieuws: Duncan Laurence heeft het songfestifal gewonnen voor Nederland.

Heel veel kusjes van ons uit Amsterdam. xxx

• 21 Mei 2019 - 06:17

Jolien:

Wat een avontuur weer!!
    Alcatraz, wat indrukwekkend om dat mee te maken. De kaartjes ervoor kopen was toch gelukt :-)! Jullie waren meteen gedoucht daar bovenop die bus, ik vind het erg leuk om zo mee te lezen.
    Groetjes vanuit Kaapstad